fredag, juli 01, 2011

NØSTEBARN sommerutfordring

En kveld satt jeg og leste jeg mine favoritt blogger. Da kom jeg over en sommerutfordring som jeg har tenkt å vinne. I Nøstebarn sin blogg som heter Nøstebloggen er det en konkurranse om å lage en skikkelig bruksgenger/jakke.
Passet egentlig helt perfekt, siden Maia vokser som bare det, og hun trenger nye strikkeklær til høsten. Trenger rett og slett en genser/jakke som kan brukes omtrent hele tiden.

Hva er en bruksgenser for meg???

- Fargen er mørk eller mellommørk. Da tåler den flere dagers bruk sånn at jeg slipper å vaske den hele tiden. Små barnehage barn blir fort skittent.
- Den skal være helst ensfarget, sånn at den kan brukes sammen med flere bukser. Både ensfarget og stripete!
- Har en god størrelse. Litt kjedelig å strikke noe som brukes kun i noen få mnd!
- Plagget skal være tynn, men varm, sånn at det er ikke klumpete under tykke vinterdresser.

Mitt prosjekt er alt dette! Jeg legger ikke ut bildet før den er ferdig, men jeg kan godt si at jeg er halvveis, og jeg koser meg med det!

Har du tenkt å være med på denne konkurransen?


2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jeg skal være med, bare jeg får tid ;) Har allerede 4 forskjellige design på blokka mi, og det jeg ikke får ferdig til konkurransestopp får jeg prøve å lage ved en senere anledning. Utrolig morsom utfordring i alle fall.

Torill sa...

Gleda meg til å sjå resultatet. Eg har leita fram garnnøster og skal bruke opp litt av det eg har. Tenker vinter allereie og tenker ribbestrikka ullbukse og vottar først og fremst. Og eit par luer kanskje. Eg har begynt å ta bussen til jobben og treng eit strikketøy i veska for at 45 minutt ikkje skal verte alt for kjedelig ;-) God sommar til deg.