onsdag, november 10, 2010

Min stolthet:)

Og her kommer denne...
Den oppskriften jeg liker aller best :o)


Tunika fra NØSTEBARN...IGJEN...3.GANG!!

Denne gangen med litt forandringer. Nede har jeg strikket bølgemønster. Etter det har jeg fulgt oppskriften helt opp til armhulene. I det siste øyeblikket har jeg ombestemt meg, og istedenfor en vanlig avslutting, valgte jeg å strikke bølgemønster oppe også! Slik fikk jeg en meget jentete og veldig rosa tunika. Denne kommer til å bli en julegave til min niese på 4 år! Håper hun kommer til å like det, for det gjør jeg i hvert fall!Er ikke det fint?


Oppskrift: Tunika/Vest fra Nøstebarn ( ikke i boken, kan kjøpes som enkelt mønster)
Str.: 4-5 år, men strikket litt lengre
Garn: Askeladen 2 tråds ca. 80 gr. på pinner nr. 3






13 kommentarer:

Strikkelena sa...

Den var veldig søt og jentete, faller sikkert i smak hos en liten frøken :-)

lillamanilla sa...

Oi, det var jo kjempefint! Fell nok veldig i smak hos frøkna dette ja ;)

StrikkePia sa...

Nydelig!! :-)

Popsinune sa...

Veldig lekker og søt, og nydelig jentefarge du har valgt!

Siren sa...

Fantastisk!!! Elsker mønsteret oppe og nede:)

Synnøve sa...

Dette blir populært! Den var nydelig :)

Hildegunn sa...

Kjempefin tunika! Jeg eeeelsker havskummønster, så dette er noe jeg kunne tenke meg å strikke også.

Andrea sa...

For en nydelig tunika. Blir kjempe søtt på en liten frøken. Syns fargen er så fin og gjør den ekstra søt i sammen med mønsteret, kjempe fint! Ha en kjempe fin helg!

Villblomsten sa...

Nydelig :-)
og mye annet flott du har strikket også :-)

Heidi sa...

Oi, så fin den var:) Havskummønster gjør seg ekstra godt i rosa :)

Anne sa...

Kjempe fin tunika :)
Så flott farge og mønster !
Kosleig blogg du har. Legger meg til som følger :) Hilsen Anne

Torill sa...

Du e rå med strikkepinnane! Vil bli som dej :-)

Thea Maria sa...

Hallo! Utrlig søt tunikaen ble med bølger! Har du lyst til å dele hvordan du gjorde fellingene med mønsteret? Jeg får det altså ikke til! Hele mønsteret flytter seg jo når jeg feller... Mvh