søndag, september 12, 2010

Tunika

Jenten min går i barnehage, og hvis vi skal ha en like kald vinter som vi hadde i fjor, så trenger hun jammen masse høst/vinterklær. Jeg har en laaaaang liste, hva jeg har tenkt å strikke til henne. Noen av prosjektene er allerede på pinnene, sånn som nøstebarn dress feks.

Først ble tunikaen fra Nøstebarn ferdig. Jeg har strikket den før, og jeg liker den såpass godt at jeg måtte lage enda en til!
Strikket den i naturgrå (nr.92) og dueblå (nr.52). Nede på kanten har jeg strikket en enkel hullrad, sånn at tunikaen virker litt mere jentete. En fin knapp ved den skråe åpningen er bare skjønt!

FAKTA
Oppskrift: Vest/tunika fra nøstebarn #1962 str. 2 år, 4-5 cm lengre enn i oppskriften
Garn: Nøstebarn sitt Askeladen 2-tråds 66gr. (!!!)
Pinner: nr.3


Hva skal jeg si? Den er varm, myk, deilig, fin, fjærlett og jeg elsker den!

11 kommentarer:

Hildegunn sa...

Du valgte den prikkete knappen ja :) Veldig fin!! Du er vel allerede igang med en til??

Maria M Marøy miaen@online.no sa...

Nydelig tunika! :)

Synnøve sa...

Nå har jeg lest de 3 siste innleggene dine, og jeg er helt imponert over hvor mye fint du lager til jenta di :) kjempefinn blogg!! :)

Hanne sa...

Kjempe fin tunika. Digger pargevalget :D

Strikkelena sa...

Veldig søt tunika, fin touch med kant nederst. :-)

Monstermønster sa...

Kjempeskjønn! Fristende å sende en bestilling til Nøstebarn nå :)

Siren sa...

Knallfin tunika! Likte kominasjonen av de tøffe stripene og den feminine kanten:)

StrikkePia sa...

Nydelig tunika. Du er så flink!!! :-)

Daria sa...

den er kjempefin:)

Hønehuset sa...

Den ser så lett og luftig og varm ut. Utrolig skjønn tunika med blondene nederst.

lillamanilla sa...

Hei! Så mykje fint du lagar, ramla over bloggen din på Ravelry :)

Og denne tunikaen var knallfin!! Har ikkje fått med meg denne oppskrifta, merkeleg nok, så glad som eg er i Nøstebarn :) Skal prøvast ut. Og den blondekanten nederst var jo berre prikken over i'en!