torsdag, august 12, 2010

Sommerens strikkerier:)

Jeg har strikket en del i sommer, men jeg er som vanlig, frykelig treg med å blogge.
Har kjøpt masse garn, det var noen runder i Nøstebarn butikken, som har flyttet i ett nytt lokal. Min aller aller favoritt butikk noensinne!!

Så var turen rettet mot Hillesvåg ullvarefabrikken sammen med en venninne. Kunne selvfølgelig ikke komme ut derifra uten noen fine hesper heller, så garnlageret mitt har økt med noen hundre gram fin ull!

Har funnet noen oppskrifter jeg har lyst til å strikke.

Først ut er PIGEARDIGAN fra Helga Isager. Var ganske så desperat ettr mønsteret, så det var bare å ta turen til biblioteket i Åsane, og sette i gang samme kveld! Jakken ble ferdig på 6 dager, og jeg er ganske så fornøyd med den!





Garn: Nøstebarn 2-tråds merinoull, holdt DOBBELT
Pinner: Harmonie woods pinnestr. 4
Vekt: totalt 160 gr
Str: I oppskriften står det 3-4 år, men det vil heller passe til en 2 åring, kanskje en liten 3 åring:)
Oppskrift: PIGECARDIGAN fra Helga Isager
Link til mønster finner du også HER! (Rav lenke)

Enkelte ting blir en bare forelsket i , rett og slett. Og denne jakken var en sånn ting! Jeg elsker den, og elsket å strikke den! Kommer kanskje en til i andre farger! Vi får se:)



(Forresten: Skapet som jakken henger på er et funn på en miljøstasjon på Espehaugen. Der hvor alle leverer de tingene en ikke vil ha mer. Skapet var skittent blå og fæl. Men noen strøk med maling kan gjøre underverker!)

12 kommentarer:

Maria M Marøy miaen@online.no sa...

Absolutt helt nydelig! Også så fort du har strikket den da! Du er dyktig Krisztina!

Sigyn sa...

nydelig jakke du har strikket!!

Smarie sa...

Nydelig jakke ;o)))

sjante sa...

Den var kjempe flott, nydelig farge også:-)

Hege sa...

Nydelig jakke!

Tebasile sa...

Det var virkelig en nydelig jakke.

Silje sa...

Knallfin jakke. Danskene er flinke ja, men du er ikke så værst flink du heller ;)

Og så lurt med det skapet. Jeg har en svigerfar som bestandig kommer rekende med noe han har funnet på søpla, og det er ikke alltid like fint. Men som du sier, noen strøk maling.... Takk for tips og inspirasjon.
Ha en SUPER helg!

StrikkePia sa...

Nydelig jakke. Liker bedre din versjon enn den som er i boken. :-)

Hanne sa...

Den var nydelig :D digget den :D

Hildegunn sa...

Steike så fin den ble!! Nydelig fargevalg!!

Snuppesnella sa...

Ååååå for en fin jakke du har strikket ! Flotte farger !

Siren sa...

Nydelig bukse!:)