søndag, mai 30, 2010

Jakke til Maia

Jeg blogger lite for tiden:(

Jeg beundrer flere av HOBBYBODENs medlemmer for all den effektiviteten de har! Enkelte har flere barn, allikevel ser jeg støtt og stadig hva de klarer å få til! Koselige blogger, fantastiske matretter, kaker, bursdagsselskap, hjemmelaget julepynt og julekaker, julegaver...osv...osv...

Hvordan er det mulig?

Jeg er slett ikke den perfekte husmoren. Jeg får ikke tid til alt, jeg har lyst til! Men jeg gjør så godt jeg kan! Jobber nå i 3 skift, fullt. Jeg har en jobb, der jeg ikke har mulighet til å sette meg ned mer enn ca. 5 min hver dag...Løping, løping, løping! Står tidlig opp (kl.04.15) tre ganger i uken, kveldene er travle med 2 barn og en samboer som jobber for mye. Om kveldene stuper jeg i seng:(

Men jeg vil ikke klage! Jeg har en hobby, jeg elsker! Jeg elsker å strikke, og det gjør jeg så ofte jeg har muligheten!

Jeg har strikket en god del i det siste, men jeg glemte helt å blogge om de. Beklager! Jeg tar det igjen snart!


Her er den første: Jakke til Maia:)

Oppskrift: Jakke med rundfellig fra Nøstebarn boken (bombe!!)
Pinner: 4 mm
Garn: DOBBEL 2-tråda Askeladens merinoull

Jakken er utrolig enkel å strikke! Sakl egentlig strikkes i 3-tråds ull, men jeg hadde ikke nok i denne fargen, så jeg tok sjansen. Og det fungerte bra! Jakken er som en liten kåpe enda, men kan brukes som jakke om noen måneder, siden armen er brette opp! Anbefaler å strikke , oppskriften er bar skrevet!!



12 kommentarer:

Torill sa...

Så flink! Eg har ikkje tid og strikke ein gong. To små ungar, nytt hus og hage. Ja då er dagen full :-) Strikkeklubb igjen 9.juni om eg ikkje huskar feil.

Snuppesnella sa...

Åååå for en fin jakke du har strikket ! Søt jente du har. :)

Maria sa...

Utrolig nydelig kåpe/jakke.
Fikk faktisk lyst til å strikke en slik selv til minste jenta her i huset.

Strikketane sa...

Jakken var jo kjempefin! Din var mye finere enn de som blir vist i Nøstebarnboka. Var i tvil, men nå skal jeg også strikke en slik!

daria sa...

jeg skjønner deg så godt,selv har jeg regler at strikking ikke kan komme frem før min gutt har såvnet,grunnen til det er jo fordi jeg vil få mest mulig tid sammen med han,men i det siste har jeg vært sykmeldt med det har det blitt strikking mens han er på bgh.
men det er rot hjem hos meg også,så jeg beundrer de om har det rydding og fint hos seg hele tiden:)

Månestråle sa...

Nydelig jakke og sjønn jente:-)

Mette sa...

Åh, så søt ho var i både kåpa og kjolen under.

Strikkelena sa...

Den blei kjempefin! Liker det oppskriften godt, kanskje jeg må strikke en igjen snart.

Hege sa...

Hei!
For en utrolig fin jakke:) Jeg synes du strikker så mye fint - har vært inne hos deg flere ganger og sett. Så nå håper jeg at det er greit at jeg har laget en link til deg på min blogg slik at jeg lettere "finner" deg. Er også en ihuga Nøstebarn fan nemlig:)

therese sa...

Hei skjønne du:))
Herregud så stor Maia er blitt!! Og jeg ser at mammaen er like flink med strikkepinnene enda!! Hvorfor i all verden tar du ikke imot bestillinger??? Jeg hadde gladlig betalt for en pen genser til Ole Kristian:)))
Klem fra gamle kollegaen din

Vibbedille sa...

FOR en KOOOSLIG blogg du har!! Aldri vært her før eg! *flau* Masse nydelige ting du strikker!!

Ja, det er ikkje bare-bare å ha det travelt, men slik er det med barn, jobb og mann! Har vært der selv også.....men, pga sykdom ereg nå kun hjemme, har det i grunnen aldri travelt, prøver å kose meg det beste eg kan for ikkje å savne arb.livet for mye!

Det er noe med det meste.
Du får kose deg i ferien og strikke i vei med beina på bordet hehe

Tusen takk for KOSELIG kommentar inne hos meg-setter stor pris på det!

Kos deg og ha eiherlig uke, med eller uten sommervær!

Go`klem fra Vibbedille ;))

Villblomsten sa...

Du skriver om mange sin hverdag tror jeg , iallefall min :-)
Her er det kaos og rot , hihi :-)

Og det er alltid deilig når noen andre beskriver sin herdag , og man leser at "det er ikke bare jeg som har det sånn" - takk for at du delte :-)

Ha en fin dag :-)
Også ville jeg bare si at jeg har en liten Give Avay inne hos meg :-)