fredag, februar 12, 2010

Bestefars trøya med en liten vri!

Min stolthet! Den hele startet som en litt små-kjedelig restegarn-barnehage genser. I grunn likte jeg ikke fargene, siden der er ikke akkurat så jentete. Likte jeg ikke oppskriften så veldig heller, men så tenkte jeg at det er en grei måte å bruke opp litt restegarn. Og Maia trengte nå en litt tynn ullgenser. Strikket jeg bolen, ble jeg ferdig med armene.

Jeg husker at den natten lå jeg våken i sengen min og funderte på hva jeg kunne gjøre for å få en litt mere spennende genser? Da kom jeg på at jeg har strikket en liten kjole til Maia tidligere, og jeg likte veldig godt den hals løsningen som den oppskriften hadde. Om morgenen løp jeg og funnet Dale-heftet mitt. Sammenliknet maskeantallet, så det var faktisk kun en maske som måtte felles før jeg kunne begynne å strikke dette hullmønsteret. Jeg var spent på om jeg hadde nok garn til å kunne strikke hele bærestykket blått, men det gikk jo nå veldig bra!

Oppskrift: Bestefartrøye fra Nøstebarn
Garn: 50 gr. Duo og 50 gr.Holst garn


13 kommentarer:

Monstermønster sa...

Den ble kjempefin og spesiell! All grunn til å være stolt av denne!

Mariann S sa...

Eg har kika gjennom bloggen din, du har laga veldig mykje flott. Kjem innom her oftare eg :). God helg :)

Strikkelena sa...

Kjempefin, sånn mønster er så bra! :-)

Siw jannet sa...

Denne ble jo aldeles nydelig. Likte veldig godt fargene jeg :)

Hanne sa...

Nydelig genser! Smart løsning med fellingen oppe:-) Utrolig masse fint du har laget!

Rekkehuset sa...

Den ble kjempefin! Ikke mye bestefar over den altså:-)Ekstra moro når man har funnet på litt selv også! Hjertelig hilsen Hanne.

Synnøve sa...

Denne ble lekker og spesiell. Heldig jente du har. Ingen som får maken.

mimouna sa...

Så mye fint du har strikket, denne ble jo veldig bra. Absolutt en jentegenser.

Judith sa...

Denne ble kjempefin!

Så mye fint du strikker, nå stjeler jeg adressen din, så jeg kan følge med;-)

Hege sa...

Dette var bare den nydeligste genseren jeg har sett på lang lang tid!! Det dale-hefte bare MÅ jeg prøve å skaffe meg :-)

Blomsterpiken sa...

Det var en superfin vri altsaa! Feller du like ofte som paa bestefarsgrenseren? Jeg tenkte strikke genser til ei venninne som faar ei jente i sommer og vil gjerne kopiere ideen din!

sies sa...

Åh! Den var kjempefin!! Du er god som kan improvisere oppskriftene slik :)

Iziko sa...

Den genseren ble kjempefin!!!:)