torsdag, september 24, 2009

Aestlight shawl

nDa er sjalet mitt endelig ferdig! Vet ikke hvorfor, men jeg synes at å strikke sjal på denne måten er kjempefint og ikke minst underholdende!


Jeg innrømmer at det tok sin tid å få inni hjernen den siste delen av mønsteret. Det er derfor det stå sååå lenge som en UFO. Så til slutt satt jeg meg ned i går kveld, og funnet ut at å strikke en hakk (spiss) tar nøyaktig 6 minutter. Jeg satt et mål på 10 spisser! Men da alle de spissene var ferdige, kunne jeg mønsteret utenat, da kunne jeg like godt strikke hele sjalet ferdig!


Blokket det i går, og da målte det 150 cm, den lengste siden av trekanten. Jeg er kjempefornøyd med resultatet!

Oppskrift: AESTLIGHT
Garn: Nøstebarn 2 tråds merinoull, ca 85 gr.
Pinner: str.4



12 kommentarer:

ida sa...

Nyyydelig sjal! Og kjempeflotte bilder :) Skjønner at du er godt fornøyd med det!

sipusa sa...

Nydelig! Skjønner deg godt på de spissene, kjempelurt å ta tiden! Det kunne til og med fått meg til å få ferdig noe sånn, så det tipset skal jeg gjemme i bakhodet til senere bruk:-D

...og så lekkert det blir i hvitt da *sukk* hvitt er virkelig en vakker farge, problemet er bare at det (hos meg) blir mindre og mindre hvitt for hver tur i vaskemaskinen, jeg får nyte synet på bilder og hos andre inntil videre!:-D

Rigmor sa...

Så lekkert sjalet ble i hvitt !!!!

Bitt@mi sa...

Åhhh, kjempenydelig:-)
Ligger mønsteret ute fritt, eller måtte du kjøpe det?
Tror jeg må ta en runde og søke:-)
Ha en flott dag videre!

Strikkesnuppa sa...

Kjempelekkert sjal! :) Ha en deilig og kreativ helg da du.

Nitus sa...

Alldeles nydelig sjal.

Monstermønster sa...

Nyyydelig sjal i hvitt! kjempevakker hullbord, den var det noe spesielt med. Gratulerer med ferdig!

Torill sa...

Det var kjempefint! Du må blogge litt oftare, du strikka jo heile tida og nye ting dukka opp støtt :-)

FlittigeLise sa...

Kjempefint sjal !
Du lager alltid så mye fint, Krisztina !

Villblomsten sa...

Kjempeflott :-)

Elin H. sa...

For et kjempenydelig sjal!! :) Ser litt vanskelig ut for en amatør som meg. Sikkert godt å ha rundt skuldrene :) Ha en fin dag.

ajende sa...

Her var det jammen litt av en produksjon. Og jeg falt pladask for sjalet og tunikaen. Lækkert.