søndag, mai 10, 2009

Endelig ferdig!

Kjolen til Maia er ENDELIG ferdig. Som sagt tidligere, 270 masker med mønster på pinner 2,5 er ikke noe drømmejobb, nei. Men guuud så fin kjolen ble!!! Jeg var slett ikke sikker om at jeg klarer å lage den ferdig til 17.mai, men jeg har tatt meg kraftig sammen og har avsluttet god tid på forhånd, slik at hun kunne bruke den i dag i en konfirmasjon. Og oppmerksomhet fikk hun!


Oppskriften er SETESDALKJOLE fra Dale. Jeg har strikket den i Lanett siden vår lokale garnhandler ikke har Dale sine garn.


Jeg er nok stolt av meg selv, men jeg kommer ALDRI til å strikke noe så smått engang til!

Var ikke hun fin??

14 kommentarer:

FlittigeLise sa...

Kjempefin kjole til ei kjempesøt lita tulle!
Gratulerer med flott resultat!

Anonym sa...

Kjempe fin kjole. Nydelig. Hilsen Hildehg

Marihøna sa...

Hun er kjempefin i sin nye setesdalkjole! :)

ida sa...

Nydelig kjole på en nydelig jente! Hehe, det ene bilde hvor det ser ut som hun poserer var skikkelig morsomt :) Den var kjempesøt i rød, det har jeg ikke tenkt så mye over!

Niko sa...

Jenta er finest. Kjolen, gavesettet og lua er veldig fine. Godt jobba.

Husfruen sa...

Den var fin den, stolt kan du være av både ungen og kjolen:)

Mammamiia sa...

Så NYDELIG kjole! Og enda mer nydelig jente! Du kan virkelig være stolt av begge deler!
Ha en flott uke! :)

Torill sa...

Så flink du er å strikke! Ser på hobbyboden at du bur på Eide. Det gjer eg og :-) Er ikkje herifrå, så eg er ukjent for dei fleste, men det var litt morsomt å sjå ein blogg frå Valestrand.

Lina Vatle Sandgren sa...

Utrulig fint, Krisztina! :) Både kjolen og Maia ;) Du e så flink!

Torill sa...

Strikkeklubb høyrest veldig kjekt ut, det har eg sakna. Kjenner du mange her som strikkar?

Torill sa...

Har strikketørke sjølv, men har bestemt meg for å ta meg sammen. Om ikkje strikkeklubb, så kan det vere handarbeidsklubb. Du kan jo spørre Maren og Lina, kjekt at det skjer noko, det renn ikkje akkurat ned med happenings her. Eg bur i nesten nederst i Eidefeltet. I ein firemannsbolig over krysset rett før Reppen bhg. Vi leiger her. Knøttlite... Og du da? Kjøpt hus her?

Strikkforbi sa...

Nydelig kjole og herlig jente. Utrolig morsomt det bildet hvor hun ligger og poserer :) Herlig!

Cruzidull sa...

Kjolen ble virkelig kjempefin, men jenta di er jo bare skjønn hun og! Skal tidlig krøkes som god modell ser jeg: Har poseringen inne allerede. Ikke dårlig!
Ha en fin uke!

Torill sa...

No skjer det ting! :-) Fleire som vil være med i "klubb".