torsdag, april 23, 2009

Strikkerier

I heimen produseres det stadig nye klær til den minste. Denne gangen har jeg strikket den typiske og gode nøstebarn trøyen til lille frøken.
Kjøpte inn garn ( silke-ull), funnet fram gode pinner og godt plassert i sofakroken, strikket jeg den ferdig på 2 kvelder.

Men så har jeg funnet ut at en liten topp, med gøye knapper foran, er ikke noe praktisk. Hun sutter på de hele tiden, knappene blir ødelagt, plagget toves, all arbeidet blir ødelagt på et øyeblikk.

Nå jakter jeg på det ultimate vesten/undertøyet som er elastisk rundt halsen og ikke har noe knapper foran.

Ellers strikker jeg videre på kjolen hennes, som ikke vokser i det hele tatt. Lurer på om den kommer til å bli ferdig noengang!? I mellomtiden har jeg begynt på uglegenseren i gull-garn, som er helt ok, men ikke det beste jeg noen gang har strikket med. Jaja...får se hvordan det kommer til bli.

Ha en fin uke videre:o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!

Jeg har også strikket denne vesten til min lille prinsesse, og akkurat det samme skjedde her også... Sutting på knapper, og samme konsekvenser som hos deg...
:O) Mai Brit