torsdag, april 23, 2009

Kirstens gode rundstykker

Jeg tror at det er de beste rundstykkene jeg noen gang har smakt. Tusen takk for Kirsten som delte oppskriften med Turid, og takk for Turid som delte den med meg!

Disse er virkelig gode og luftige! Prøv de:


Oppskriften:

4 dl melk og 4 dl vann varmes

100 g margarin smuldres i 1 kg hvetemel

2 ts sukker, 2 ts salt og 100 g gjær (2 pk tørrgjær)

Bland disse godt sammen. La deigen heves i hvert fall 1 time.

Bak ut bollene med en dråpe olje på fingeren, og steik de midt i ovnen . 225 grader i ca. 15 min.

Jeg hadde ikke nok hvetemel hjemme sist jeg skulle bake. Da brukte jeg ferdig brødblanding i tillegg ca. 200 gr. Rundstykkene ble utrolig gode!

Kos dere:o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei....blir denne deigen veldig klissete...?? Har en på benken nå..men som sagt den er klisset...