søndag, januar 18, 2009

Nøstebarn dress

Endelig har jeg begynt å strikke nøstebarn dressen! Jeg bruker en tråd Røros lammull garn og en tråd New Zealand lammeull fra 123knit. Har spandert på nye pinner også, kjøpte både 3,5 og 4,5 Harmony woods strømpepinner.

Jeg må innrømme at jeg har aldri strikket med så gode pinner før. Jeg var nok litt skeptisk i starten, fordi jeg er nok en av de få som ikke liker å strikke med bambuspinner. Men disse er annerledes, lette, glatte og nydelige å se på!
Litt utradisjonelle farger, men sprek er den i hvert fall! Etter en kveld i sofakroken:

7 kommentarer:

Bente sa...

Nei, så utrolig kule farger du har valgt! Denne blir sikkert kjempestilig!

Ruth@ sa...

Hei på deg...
Ser ut som denne nøstebarn dressen blit sprekk i fargene...

månestråle sa...

Så mye fint du har lagd den siste tiden. Dattern din var helt nydelig i den røde genseren og jeg syns fargekombonasjonen på dressen din var super kul:-)
Ha en fin uke:-)

chocolatehead sa...

Så mye fint det var her i bloggen din! Digger fargene på dressen, skikkelig herlig :)

sopran sa...

Tok tid før jeg også kjøpte harmony woods pinnene, men er veldig fornøyd med de og ser jeg er velger de fort framfor de andre og må nok gå til innkjøp av flere!!
Artig og kreativ fargekombinasjon på nøstebarndressen:)

HobbyMegHer sa...

Så herlige farger du strikker i.
Det blir jo kjempefint!
Jeg holder også på med nøstebarndressen, i str 3 år. I brunt og orange. Blir i hvertfall retro nok, hehe! ;)
Ligger en hilsen til deg i bloggen min! :0)

glise sa...

Den blir råstilig!!!!