lørdag, november 29, 2008

Søndagsvotter og hverdagsting

Huff og huff...jeg er nok treig som aldri før!!! Treig å blogge, aktiv når det gjelder håndarbeid.
Det har skjedd mye i det siste. M er blitt stor, krever mer om dagen, men stille og rolig hele natten gjennom. Derfor har jeg mulighet til å strikke etter leggetid. Men jeg er ikke så flink til å ta bilder og sånt, så det blir automatisk lite blogging. Beklager for det!
Jeg har strikket ribbestrikket bukser til M. i str 6 mnd. Sokker til fra Myk start boken, 4 hals fra det nye Blåfjell heftet, noen vaskekluter, 2 tova tøfler, tova votter og kjøkkenkluter. Så jeg har vært effektiv!!!! (bilde av halsene kommer i bloggen i morgen...jeg lover)

Min svigermor hadde bursdag forrige uke. Hun er innfødt OSTRING (altså fra Osterøy) slik som min mann. Jeg tenkte en ganske lang stund om hva jeg kunne strikke for henne. Sokker??? Sjal???

Da kom jeg over en veldig fin votteoppskrift. SØNDAGSVOTTER. Det stå at det var tradisjonell mønster fra Osterøy. ÅHHHHH... den perfekte gaven til svigermor! Jeg har funnet en liten liten kule med oppspolet garn fra 123knit, og håpte hele veien at det skulle bli nok. Og det ble det!!!
2 kvelder, pinne 2,5, og en liten kule med NZ ull fra 123kit...
Her er resultatet:


Så mye fra meg denne gangen. Jeg lover som vanlig at jeg skal være flinkere å oppdatere:o)
Ha en nydelig strikke-helg alle sammen!!!






4 kommentarer:

Marihøna sa...

De vottene er bare helt skjønne!

pepperkverna sa...

Nydelige votter! Hege

sipusa sa...

Å wow!:-o så nydelige de er:-D
Og så smart, hehe, leter etter gave til svigers selv jeg lol;-)

Irene sa...

de vottene har jeg også sett på en stund. Tror nok de blir strikket i gave til noen til neste jul ! :-)

Dine ble kjempefine!