søndag, september 28, 2008

Sweethearts

Hei på dere!
Jeg er endelig i blogge-modus igjen, ikke snakk om strikke modus engang!
Siden min lille mageboer kom til verden i juli, hadde jeg ikke hatt all verdens tid til egne fornøyelser. Men nå er livet roligere, har fått i gang leggerutiner. Hun sover senest kl 20.30 og da setter jeg meg i godstolen og koser meg med det jeg liker best, nemlig strikkingen.

Jeg investerte i gode Harmony Woods pinner, og siden den gang strikker jeg som aldri før. Jeg elsker de nye pinnene mine! Verdt hver eneste krone!
Og nøstebarn garnet (2 tråds) ??? Beste i verden! Ikke en enste Ufo med dette garnet!


Jeg skal ha barnedåp neste søndag, så jeg hadde en liten ide om å strikke Tora Frøseth sin Sweethearts, men denne gangen som jakke. Bruke nøstebarn sitt 2-tråds merinoull på pinne str 3. Istedenfor å avslutte til armer, har jeg lagt armmaskene på hjelpetråd. Når bolen var ferdig, plukket de opp igjen og økte 19 masker til sammen under armen.
Den lilla kjolen strikket av samme garn på samme pinnestørrelse. Jakken var en utfordring og kan garantere at den var utrolig gøy å strikke.












Er ikke denne fin???

8 kommentarer:

FrkSnupp sa...

Så fin den jakken var, kjolen også!

Lille sa...

Du er nå sååå flink atte...Nydelig kjole. Har en enda ikke prøvd meg på det kjolemønstret. Men snart må jeg se på det. Masse fint her siden sist..for en energi du har..med baby og ammetåke..å strikker som en racer. Ha en fortsatt flott søndag.

Atne sa...

Så nydelig jakke,og for ikke å snakke om nyyydelig prinsesse *smelt*

Synnøve sa...

Jakken ble nydelig. Så flink du er.

Irene sa...

Jakken var nydelig, smart å gjøre det på den måten.

Irene sa...

Joooo, utrolig fin !!

Nøstebarn-garn er helt herlig å strikke med - enig med deg der, ja!

Sylvette sa...

Nydelige unger, så heldig/flink du er! Og den svigermora di er heldig - tenk om noen en eneste gang hadde strikket noe sånt til meg - åååå jeg ønsker meg søndagsvotter, jeg også (selv om jeg ikke har noen tilknytning til Osterøy)!

frøken ij sa...

ble skikkelig fin som jakke! har strikket kjolen, men neste gang blir det kanskje som jakke :)