tirsdag, mars 11, 2008

Nøstebarn:)

Jeg er forelsket! Jeg har strikket av det berømte Nøstebarn garnet, 2-tråds merino lammeull! Har lagt opp 170 masker på pinne 6 og har brukt 2 hesper av garnet.

Etter en rask besøk i deres butikk på Hop, noen hundre kroner fattigere, men mye gladere, har jeg begynt på en selebukse. Litt gammaldags, men utrolig fin synes jeg. Det er liksom det som er halve poenget, at plaggene er ikke de mest moderne. baby må være baby, i gode varme
ullklær!!!

Pappaen til min samboer er rosemaler. Han elsker gamle ting, som har sjel. Sånn som dette hespetreet. Gammelt og uten fotfeste, men pytt pytt... alt ordner seg jo!
Så nøster jeg for harde livet!!! Og storkoser meg med strikking, mens jeg kjenner etter de deilige små bevegelsene til et lite barn i magen min!

4 kommentarer:

sipusa sa...

Åja...jeg har kjent på det nøstebarngarnet og det er nydelig!!

Men siden jeg ikke skal ha barn har jeg følelsen av at jeg bør holde meg unna...kanskje like greit siden garnverdenen er full av fristelser uansett;-)

Og den vikingen din var kjempestilig da!!

Hils til lille nurket:-D

kiwasverden sa...

Så nydelig det teppet så ut! Og for en tålmodighet da! Men det blir nok kjempegodt å bruke når lille jenten kommer!

Gratulerer med jenten i magen, tror ikke jeg har sagt det før. Du er super!

Cruzidull sa...

Hey hey, så gøy å se vi er flere som er ivrig i gang med nøstebarnstrikking. Den butikken på Hop er skummel. Suger pengene ut av bankkortet gjør den, men heldigvis kommer man som regel ut av butikken med herlige farger og masse nye prosjekter. Gratulerer med liten tulle, var herlig bilde :D

Lille-T sa...

Nydelig!
Dette får du nok brukt MYE! Jeg strikket et mens jeg var gravid, og det hadde jeg med meg på sykehuset da jeg fikk lilletulla... Har brukt det utrolig mye! Nå er hun 10 mnd, og kan bruke det leeeenge! Holder faktisk på å strikke et enda større et, -ehem... til meg selv! ;o)